postheadericon Извештај са Округлог стола, 07.10.2015.године

Округли сто на тему Породица – ризница могућности и превазилажење препрека, одржан је 07.10.2015. год. у свечаној сали ОШ“Душан Радовић“ у Бору. Учесници су били: Ученички парламент, наставници – Нена Николић, Весна Грујић – Николић и Павле Панић, гости: Лепа Додић – соц.радник, Ненад Митић – дефектолог, Александра Такач – спец.педагог, представник Савета родитеља – и Милица Нешић – педагог школе и Наталија Ђурић – библиотекар и водитељ.

Циљ овог Округлог стола је био – Решавање проблема који је у већој мери присутан у школи – Како помирити све стране које утичу на дететов правилан развој и како побудити осећај породице и школе да се више усредсреде и посвете детету, односно, како створити и појачати партнерство између свих страна.

После кратког увода,прво су реч добили ученици петог разреда .

На питања о породици деца петог разреда су била спремна да отворено причају о својим проблемима.

Овакав догађај у школи – присуство стручњака, навео је ђаке да отворено затраже помоћ ,при чему су исказали веома бурне емоције. Соц.радница је дала савете да се заједно са родитељима обрате центру за соц.рад.

Овакав скуп и са оваквом темом би био ефикаснији да су се одазвали и родитељи и наставници. Са свега неколико наставника и једним родитељем, није испуњен главни циљ овог скупа. Међутим, у даљој дискусији која се повела између стручњака и ученика седмог и осмог разреда (представника ђачког парламента) отвориле су се теме (у прилогу), које су предвиђене за разговор, мало их се дотакло. Ђаци су износили своје ставове према понашању родитеља и наставника, у ствари о свом положају у породици и школи, о могућностима избора занимања и реакцијама родитеља на оцене ученика. Неки ученици су говорили о поверењу у породици а такође, ђаци су износили конкретне примере, који су били позитивни.

Овај округли сто је покренуо многе значајне теме на којима у будућности треба радити. Ђаци су били заинтересовани и показало се да имају потребу да причају о својим проблемима и да их решавају. Сада су сазнали да имају и помоћ и подршку у решавању проблема.

Наталија Ђурић

Прилог

  • Улога породице у формирању дететове личности – поверење, пожртвованост, посвећеност
  • Колико породица даје снагу детету у прилагођавању школи
  • Колико наставници и школа дају снагу детету да превазилази препреке, тешкоће, проблеме
  • Ауторитет као снага детету да правилно развије своју личност
  • Ауторитет као страхопоштовање које ремети однос између детета и родитеља и између детета и наставника
  • Развијање унутрашње дисциплине (дете само треба да схвати) а не под спољашњом принудом и присилом
  • Отпор, негативизам – како га разумети, да ли га до краја спутавати, пошто се јавља и у пубертету, могуће у већој мери
  • Кажњавање, похваљивање, награђивање – када их и колико примењивати
  • Емпатија – Ефекти код деце са специфичностима
  • Деца са траумама – Како их разумети да би могли да им помогнемо и олакшамо комуникацију
  • Како препознати, разумети и реаговати (бити толерантан) на дететово несвесно испољавање емоција

Leave a Reply

Календар
October 2015
M T W T F S S
« Sep   Nov »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
Categories