postheadericon За 5. разред

Ова страница је намењена ученицима петог разреда ОШ “Душан Радовић”,  који од ове 2017/2018 школске године изучавају овај предмет као редовни. Више информација о плану и програму предмета можете преузети, ако кликнете овде…

Задаци који су били на тесту у петак
8. децембра 2017.

за први тест потребно је урадити:

  •  направити нови фолдер (фасциклу) и назвати га “Testiranje 8. decembar”; У фолдеру треба направити текстуални документ и назвати га “Ćirilica”;
  • у претходно направљен текстуални документ “Ćirilica” уписати ћирилицом следећу реченицу “Ниџо, чежњиво гледаш фотељу, а Ђура и Мика хоће позицију себи.”; користити фонт “Times New Roman“, величине 21 и користити искошена и подебљана слова;
  • у исти фолдер снимити две слике програмом Snipping Tool и то једну слободном руком, а другу правоугаоним алатом за сликање екрана; слике назвати одговарајућим називима;
  • у програму “Paint” нацртати квадрат, правоугаоник, круг и написати своје име и презиме ћирилицом; оквире и унутрашњости свих облика обојити различитим бојама и техникама;
  • у програму “Paint” учитати постојећу слику са Интернета и на њој доцртати један облик, обојити га и написати своје име ћирилицом;
  • преузети три слике са Интернета и поставити их да се мењају у позадини на 10 секунди по случајном избору;
  • направити иконицу (пречицу) за програм “Notepad” на десктопу и на таскбару.

Фолдер “Testiranje 8. decembar” треба да садржи следеће документе:





Прва група питања за други тест везана за безбедност на Интернету гласе:

    1. Ко су хакери?
    2. Зашто треба бити опрезан са хакерима?
    3. Шта су вируси?
    4. Како можемо заразити рачунар вирусима или неким другим нежељеним програмима?
    5. Како се понаша рачунар када је заражен вирусом?
    6. Како се можемо заразити вирусом иако нисмо на некој мрежи?
    7. Шта је “тројанац”?
    8. Како се можемо заразити тројанцем?
    9. Шта је “фишер”?
    10. Како се можемо решити вируса?
    11. Заврши реченицу: Интернет преваре су …
    12. Заврши реченицу: Лажно представљање на Интернету је …
    13. Наброји бар три антивируса?

Одговори на првих 13 питања, везаних за безбедност на Интернету,
налазе се на сајту: Кликни безбедно 


Друга група питања за други тест гласе:

  1. Шта је хардвер?
  2. Шта је софтвер?
  3. Шта значи скраћеница “ИКТ”?
  4. Наброји бар три ИКТ уређаја.
  5. Објасни зашто се делови рачунара деле на улазне и излазне.
  6. Наброји бар три улазна уређаја.
  7. Наброји бар три излазна уређаја.
  8. Да ли је монитор улазни уређај? Зашто?
  9. Да ли је штампач улазни уређај? Зашто?
  10. Да ли је скенер излазни уређај? Зашто?
  11. Тастатура, миш, скенер, микрофон, веб камера, штампач. Пронађи уљеза.
  12. Екран на додир, мултифункцијски уређај, штампач. Пронађи уљеза.

Распоред допунске и додатне наставе за предмет Информатика и рачунарство у нашој школи за ученике 5. разреда

Додатна настава из предмета Информатика и рачунарство у нашој школи за ученике
5. разреда одржава се сваког другог четвртка када сте у I смени од 13:00.

Допунска настава из предмета Информатика и рачунарство у нашој школи за ученике
5. разреда одржава се сваког понедељка од 12:20 до 13:55.

Домаћи задатак за петак 12. јануар 2018.

Пронаћи НЗД за два броја користећи Еуклидов алгоритам. На слици испод је приказан један пример:

Задаци који ће бити на тесту у петак  23. фебруара 2018.

— Еуклидов алгоритам —

Одредити највећи заједнички делилац помоћу Еуклидовог алгоритма за следеће бројеве:

  1. 189 и 297
  2. 459 и 135
  3. 351 и 65
  4. 297 и 143
  5. 221 и 459
  6. 289 и 85
  7. 51 и 119
  8. 169 и 221
  9. 91 и 65
  10. 85 и 51

— Креирање алгоритама помоћу програма FlowGorithm —

  1. Креирати алгоритам за израчунавање обима разностраног троугла чије су странице задате словима a,b и c.
  2. Креирати алгоритам за израчунавање обима разностраног четвороугла чије су странице задате словима a,b,c и d.
  3. Креирати алгоритам за израчунавање површине правоугаоника чије су странице задате словима a и b.
  4. Креирати алгоритам за израчунавање обима квадрата.
  5. Креирати алгоритам за израчунавање вредности S=2,5*a+b.
  6. Креирати алгоритам за израчунавање вредности P=3*a+2*b.
  7. Креирати алгоритам за израчунавање вредности T=2*a/b.
  8. Креирати алгоритам за израчунавање вредности R=a*b*c.
  9. Креирати алгоритам за израчунавање вредности A=2*B-C.
  10. Креирати алгоритам за израчунавање вредности S=(3*a+b)/c.

Слику креираног алгоритма добијете када кликнете на задатак !!!

Програмирање у Scratch-у

Кликните овде да видите материјал за учење са сајта Петља

 Задатак за тест у петак 20. априла 2018.

Кликните на зелену заставицу да би погледали анимацију.

24 Responses to “За 5. разред”

Leave a Reply

Категорије
Календар
November 2018
M T W T F S S
« Oct    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930