postheadericon Учитељи(це)

УЧИТЕЉИЦЕ ПРВОГ РАЗРЕДА,
ШКОЛСКА 2015-2016 ГОДИНА

* * *

Зорица Стојановска

Zorica Наставник разредне наставе одељења I-1

  •  Колико година радног стажа имате?

 Радим 25 година.

  •  Које сте школе завршили?

 Завршила сам вишу педагошку и школу за учитеље.

  •  Колико генерација ученика сте имали до сада?

 До сада сам имала укупно 6 генерација, од тога 4 у овој школи.

  •  Како се осећате када се први пут упознајете са ученицима?

 То је увек једно ново искуство и нови изазов. Помешана су различита    осећања и узбуђење.

  •  Које је најлепше изненађење које су Вам ученици приредили?

Најлепше ми је било када ми је моја прва генерација организовала десетогодишњицу матуре.

  •  Које методе рада користите?

Користим традиционалне методе, али и мало новије, све ново што сазнам на семинарима.

  •  Да ли мислите да ће се Ваше садашње одељење снаћи када оде у пети разред?

 Искрено се надам да ће се добро снаћи, трудим се да их припремим за то што их чека.

  •  Зашто сте се одлучили баш за посао учитељице?

 Одувек сам желела да то будем, следила сам своје снове. Волим да радим са децом и мислим да умем са њима.

  •   Да ли сте строги према деци, можете ли лако да одржите дисциолину?

 Дисциплина ми није проблем. Строга сам у оцењивању зато што им много пружам и очекујем да ми исто толико узврате.

  •  Како излазите на крај са немирном децом?

 Покушавам да се са њима договорим да се то више не понови. Такође, трудим се да пронађем разлог због кога се то дешава.

  •   Да ли Вам тешко пада када ваше одељење пређе у старије разреде?

 Да, то ми увек јако тешко пада.

  •   Да ли Вам је било теже да радите са својим првим одењељем, него сада?

 Није. У у првом је било лако зато што сам имала снаге и жеље да буде успешно, а сада је лакше зато што сам стекла искуство.

  •   Рекли сте да сте строги у оцењивању. Да ли имате блажи критеријум оцењивања за ученике који се труде, а не могу да науче за одличну оцену?

 Да, строга сам у оцењивању деце за коју знам да могу да науче, али се не труде довољно. Ако се неко дете труди и редовно учи, а ипак не може само да савлада задатке или, пак, нема услова за то, помажем му и блажим оцењивањем.

  •   А да ли се остали ученици буне због тога?

 Не, радују се због такве оцене, јер деца имају саосећање и разумевање за такве своје другове.

  •   Знамо да Ваши ученици изводе луткарске представе са којима уествују на разним фестивалима. Да ли то често радите?

 Да, веома често, јер имамо и луткарску секцију.

  •   Да ли пратите рад својих ученика када оду у више разреде?

 Да, настављам да пратим њихове оцене. Гледам да ли су се побољшали или им је знање пало. Они знају да увек могу да ми се обрате за помоћ, било шта да им затреба.

* * *

Гордана Соринкановић

Gordana SorinkanovićНаставник разредне наставе одељења I-2

  • Зашто сте се одлучили за посао учитељице?

Зато што волим децу. Имам 18 година радног стажа и ниједног тренутка нисам посумњала да је избор био погрешан.

  • Коју сте школу завршили?

Имам вишу школу.

  • Да ли сте строги према деци, можете ли лако да одржите дисциплину на часу?

Могу да одржим дисциплину, али нисам строга. Проблеме решавам разговором, мислим да је то најбољи начин.

  • Колико сте генерација испратили? Да ли Вам тешко пада  кад Ваше одељење пређе у старије разреде?

Тешко, јако тешко. Ово ми је трећа генерација у Бору, а пре тога сам радила у Луки.

  • Да ли Вам је било теже да радите са својим првим одељењем него сада?

Па јесте, зато што сам почела да радим у Луки и тамо сам имала комбинацију првог и трећег разреда, тако да је било мало теже.

  • Да ли памтите своју учитељицу и да ли радите по њеним методама?

Много ми је драга успоменма на њу зато што је била изузетно добар педагог а и човек. Користим нешто од њених метода, али у школи је у тој области дошло до великих промена.

  • Како се осећате када се први пут упознајете са децом?

То је много леп осећај. Свака генерација ми је драга на свој начин и пратим их до краја школовања, нарочито у осмом разреду.

  • Шта мислите, како ће се Ваше одељење снаћи у петом разреду?

Надам се добро, пошто стално причамо о томе. Имају добар успех и надам се да ће наставити да се труде.

  • Шта мислите о новим генерацијама?

Свака генерација је све слободнија.

  • Које методе рада користите?

Све које сам научила кроз школовање, али и оне које сам упознала на семинарима.

* * *

Радица Милић

Наставник разредне наставе одељења I-3

  • Зашто сте се одлучили за посао учитељице?

Највише због мог учитеља, који је био диван човек. Научио ме је школском знању, али и многим животним истинама. Заувек ми је остао у лепом сећању. У раду са децом, користим неке његове методе, али комбинујем и оно што сам сама научила.

  • Да ли волите да радите са децом и умете ли са њима?

Волим да радим са децом и мислим да умем са њима.

  • Колико се бавите овим послом?

Десет година.

  • Коју сте школу завршили?

Учитељски факултет.

  • Да ли сте строги?

(На ово питање сви ученици су се насмејали и углас рекли да њихова учитељица није строга.)

  • Како излазите на крај са несташном децом?

Налазимо заједнички језик и договарамо се да се то не понови.

  • Колико сте генерација испратили и да ли Вам тешко пада када Ваше одељење пређе у старије разреде?

У Бору једну генерацију, ову, и веома сам везана за њих.

  • Пошто сте пуно година учили децу на селу, да ли је лакше радити са њима или са децом из града?

Деца са села су мирнија и број ученика у одељењу је мањи, самим тим је лакше радити са њима.

  • Како се осећате када се први пут упознајете са децом?

Као и они, имам трему.

  • Које је најлепше изненађење које су Вам ученици приредили?

Деца су пуна изненађења, стално ме изненађују, не могу да издвојим неко посебно.

  • Шта мислите, како ће се Ваше одељење снаћи у петом разреду?

Желим им пуно среће и надам се да ће се снаћи.

  • Шта мислите о новим генерацијама?

Смањује се број деце, а данашња деца су слободнија и опуштенија него раније генерације.

* * *

УЧИТЕЉИЦЕ ДРУГОГ РАЗРЕДА,
ШКОЛСКА 2015-2016 ГОДИНА

* * *

Ивана Богдановић

Наставник разредне наставе одељења II-1

Који факултет сте завршили?
Учитељски факултет и Педагошку академију за образовање васпитача.
Колико су трајале Ваше студије?
Факултет 4 године, а Академија 2 године.
Зашто је то био Ваш избор?
Када сам 1993. Године завршила гимназију, отворени су учитељски факултети. Видела сам то као нешто ново и занимљиво, а уједно и корисно. Мало су и родитељи, просветни радници, утицали на мој избор, тако што су ме охрабрили и подстакли.
Да ли сте одувек знали да ћете се бавити овим послом?
Знала сам да ће мој будући посао имати додирних тачака са децом, али нисам била потпуно сигурна да ћу радити у просвети.
Зашто сте изабрали баш ову професију?
Због љубави према деци и могућности да се кративно изразим, као и због занимљивих искустава старијих колега. Узор су ми били углавном моји наставници и професори.
Да ли волите свој посао?
Да, и што дуже радим, све ми се више свиђа. Откривам његове занимљиве стране и сигурна сам да нисам погрешила приликом избора занимања.
Колико дуго радите у просвети?
Од 1999. Године. Радила сам у „Видовдану“, Претшколској установи „Бамби“, а од 2006. Радим у овој школи.
Да ли сте извели неку генерацију од почетка до краја?
Јесам, две.
На који начин оцењујете своје ђаке?
На разне начине, користим све методе оцењивања које су законом предвиђене: писмено и усмено знање, активност на часу, однос према предмету, домаћи задаци…
Да ли правите разлику између деце?
Свако дете је личност за себе, са својим специфичностима и потребама, па у том смислу правим разлику. Иначе, свако дете волим подједнако, брзо се везујем за њих, сви су ми драги и јако ми је тешко кад стигне време растанка.
Да ли пратите њихов рад и када оду у старије разреде?
Да. Често ми се јавњају и када оду у средњу школу и то ме радује.

* * *

Мирјана Настић

nastavnici-image3Наставник разредне наставе одељења II-2

Зашто сте изабрали ову професију?
Зато што волим да радим са децом и мислим да је то веома кративан посао.
Да ли је то тежак посао?
Посао није тежак, само се треба максимално ангажовати.
Колико сте генерација до сада имали?
Имала сам седам генерација.
Да ли Вам је нека генерација посебно остала у сећању?
Све су ми генерације драге на свој начин.
Који је Ваш најлепши догађај са ученицима?
Када су деца иницијатори активности везаних за наставу.
Који предмет највише волите да предајете?
Сви су ми предмети подједнако драги.
Колико дуго радите у овој школи?
У овој школи радим двадесет година, а радила сам још у Горњану, Доњој Белој Реци, Шарбановцу, Креивељу и у свим осталим школама у Бору.
Да ли сте строги?
Јесам, да бих своје ђаке припремила за више разреде.
Који начин рада примењујете?
Користим све методе примерене узрасту деце.
Како се сналазите са децом која имају тешкоће у учењу?
Мотивишем их за рад и помажем у раду.
Како излазите на крај са несташном децом?
На часовима грађанског васпитања разговарамо о лепом понашању и о пријатељству.
Да ли пратите рад своје деце када оду у старије разреде?
Пратим и поносна сам када видим њихове одличне оцене.

* * *

Светлана Ђорђевић

nastavnici-image2Наставник разредне наставе одељења II-3

Зашто сте изабрали ову професију?
Због љубави према деци.
Колико дуго радите у овој школи?
У овој школи радим преко 30 година.
Колико сте до сада имали генерација?
Ово ми је осма генерација.
Да ли Вам је нека генерација посебно остала у сећању?
Све генерације су ми остале у сећању и свака од њих има посебно место у мом срцу.
Како се осећате када упознате своје ново одељење?
Јако сам узбуђена, али и помало уплашена.
Ако ученик има неки проблем, како му помажете?
Тражим узроке и разговарам са родитељима, како бисмо на најбољи начин заједнички решили проблем. Такође, разговарам и са педагогом, као стручниим сарадником.
Да ли Вам је тешко када се растајете од својих ученика?
Што сам старија, све теже доживљавам растанке од својих ученика.
Да ли пратите рад Ваших ученика када оду у више разреде?
Да и то са великим интересовањем, не само у вишим разредима већ и даље у животу.

УЧИТЕЉИ(ЦЕ) ТРЕЋЕГ РАЗРЕДА,
ШКОЛСКА 2015-2016 ГОДИНА

* * *

Јасмина Табаковић

nastavnici-image6Наставник разредне наставе одељења III-1

* * *

Саша Милијић

 

nastavnici-image5Наставник разредне наставе одељења III-2

* * *

Нена Николић

nastavnici-image4Наставник разредне наставе одељења III-3

* * *

УЧИТЕЉИЦЕ ЧЕТВРТОГ РАЗРЕДА,
ШКОЛСКА 2015-2016 ГОДИНА

* * *

Маја Милановић

nastavnici-image10      Наставник разредне наставе одељења IV-1

       Учитељица Маја има 15 година радног стажа, а у нашој школи изводи трећу генерацију. Завршила је Педагошку академију.

       На питање како се осећа када се упознаје са новом генерацијом рекла нам је да осећа велико узбуђење, нежност и радост, јер јако воли децу. У раду користи методе које је научила кроз школовање и, касније, на семинарима.

       За њу је свака генерација посебна и труди се да их научи и васпита уз добру сарадњу са родитељима. Напредак технологије не значи и напредније генерације. Деца рано науче да баратају савременом технологијом, али се све више отуђују и постају себична, јер мало времена проводе у заједничким играма, на отвореном простору. Због тога, учитељица Маја упућује децу на важност бављења спортом и другим ваннаставним активностима.

       Када смо је питали како излази на крај са немирном децом, рекла је да пуно разговара са њима. Тражи да замисле себе у обрнутим ситуацијама и да кажу да ли им то прија.тражи узрок таквог понашања, а сваки њихов труд и успех похвали, што се преноси на читаво одељење, јер и другови почињу да их хвале. То деци прија и временом се мењају. Наравно, неопходна је сарадња са родитељима.

       За себе,  Маја каже да важи за учитељицу која је нежна са децом. Каже:

       „Волим да их загрлим и помазим када имају потребу за тим, јер то деци пружа сигурност. Такође, волим и да се нашалим са њима, али исто тако тражим ред и дисциплину када радимо. Они то знају и поштују. Очекујем од њих доста знања, јер им доста и пружам“.

      Припремање ученика за пети разред није нимало лако. Зато се учитељица труди да им пружи добру основу. Учи их раду, одговорности, дисциплини и поштовању других људи, вршњака, наставника,…

     Наравно, генерације се мењају, мењају се њихова интересовања и погледи на живот, па се учитељица труди да искорени све што је негативно у томе.

        За крај, учитељица има кратку поруку за родитеље:

          „Уживајте у одрастању своје деце, будите им добар ослонац, свакодневно и много разговарајте са њима. Пружите им пуно нежности, љубави, пажње и разумевања. Изградите са њима однос међусобног поверења. И не заборавите, то су мали људи, поштујте њихову личност“.

* * *

Верица Гроздановић

nastavnici-image7  Наставник разредне наставе одељења IV-2

  • Зашто сте завршили учитељски факултет?

Зато што је лепо радити са млађим ученицима. Они су вреднији и послушнији.

  • Колико дуго радите са децом?

Радим  24 године и оне су биле веома срећне.

  • Какво искуство имате? Да ли су Вам се дешавале неке непријатности?

Не, није ми се никад десило нешто непријатно, Углавном сам имала добро искуство са свим генерацијама. Мислим да је узрок томе љубав према деци, коју она осећају и узвраћају.

  • Како се сналазите са децом која имају тешкоће у учењу?

Са  таквом децом одржавам допунску наставу, не само једном недељно, него у сваком слободном термину. Сарађујем, такође, са њиховим родитељима, а дајем им и допунске задатке које раде код куће.

  • Колико сте генерација испратили у пети разред?

Испратила сам шест генерација и сада ћу седму, али такви растанци не представљају крај бриге о ученицима. Пратим њихов рад у старијим разредима и веома се радујем сваком њиховом успеху.

* * *

ПОДРУЧНА ОДЕЉЕЊА У ЛУКИ,
ШКОЛСКА 2015-2016 ГОДИНА

* * *

Сања Марјановић

nastavnici-image14Наставник разредне наставе
1. разреда

  • Зашто сте се одлучили за посао учитеља ?

Зато што волим децу. Рад са децом ме испуњује и чини ме срећном. Они су вредни, послушни и увек насмејани.

  • Колико година радног стажа имате?

Радим 5 година.

  • Колико генерација ученика сте имали до сада?

Имала сам једну генерацију.

  • Коју сте школу завршили?

Учитељски факултет.

  • Да ли сте строги?

Нисам строга. Проблеме решавам разговором. Сматрам да је то најбољи метод. Са децом углавном имам пријатељски однос. Договарамо се око свих активности.

  • Да ли волите свој посао?

Обожавам свој посао и сигурна сам да нисам погрешила приликом избора занимања.

  • Како се осећате када се први пут упознајете са децом?

Јако сам узбуђена и имам трему.

  • Које методе рада користите?

Користим све методе примерене узрасту деце.

  • Које је најлепше изненађење које су вам деца приредила?

Деца су пуна изненађења, стално ме изненађују. Најлепше изненађење су ми приредили после мог порођаја. Направили су ми прелепу честитку и изразили жељу да се што пре вратим на посао.

  • Шта мислите о новим генерацијама?

Сматрам да су деца све слободнија и живахнија.

* * *

Наташа Станојевић

Nataša StanojevićНаставник разредне наставе
комбинованог одељења 2. и 4. разреда

  • Зашто сте се одлучили за посао учитељице?
    Одувек сам желела да будем учитељица. Као дете, волела сам да играм школицу-ја учитељица, деца из комшилука-ученици, писање дневника, сведочанства…. А много сам волела и своју учитељицу која је била дивна жена. Волим овај посао, рад са децом.
  • Коју сте школу завршили?
    Завршила сам Учитељски факултет .
  • Мој рад у просвети:
    Радим у ОШ „Душан Радовић“ од новембра 2012 год., а од јануара 2013. год., радим у издвојеном одељењу у Луки. Пре тога сам радила у ШОСО „Видовдан“ и ОШ „Свети Сава“ – издвојено одељење у Танди.
    Радим у комбинованог одељења: припремна група, први и трећи разред, па је мало теже радити у таквој комбинацији. А за утеху деца са села су мирнија и број ученика у одељењу је мањи.
  • Да ли сте строги према деци, можете ли лако да одржите дисциплину на часу?
    Лако одржавам радну дисциплину на часу,нисам строга.Посветим се сваком детету подједнако и поштујем и примењујем самостални рад ученика који је битан за рад у комбинацију.
  • На који начин оцењујете своје ђаке?
    Оцењујем на различите начине: усмено, писмено, залагање и активности на часу, домаћи задаци и однос према предмету. Свако дете је личност за себе и поштујем његове потребе и специфичности.

* * *

Весна Жикић

20140226_171230

Наставник разредне наставе
комбинованог одељења ПШ и 3. разреда

Завршила сам Педагошку академију у Неготину. У овој школи радим 29 год. и то у издвојеном одељењу у Луки. Изабрала сам ову професију зато што волим децу и рад са њима ме испуњује и чини срећном.

* * *

Категорије
Календар
November 2017
M T W T F S S
« Oct    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930